Wednesday, December 30, 2009

c0UpLe

Ape yang  anda semua rasa bila ber couple? happy? Atau takde feeling langsung? Serious atau tak bila bercouple dengan seseorang? Ada orang pernah nasihat saya iaitu sebagai perempuan biarlah orang cari kita jangan kita cari orang….ada banyak pengalaman bercouple yang boleh kita kongsi bersama…setiap orang mesti ada kisah mereka yang tersendiri…ada yang suka dan ada yang duka….

Orang tua-tua selalu marah sebab kita bercouple..mereka kata itu semua cinta monyet..sejauh manakah kebenaran ungkapan itu?sebenarnya ada kesan negatif dan juga kesan positif bila bercouple…Cuma diri kita sendiri je yang dapat bentuk perhubungan kita tu ke arah positif atau negatif... Kita boleh kata yang kita couple sebab nak dapatkan pengalaman and secara tak langsung kita dapat kenal ciri-ciri lelaki di muka bumi ini….ada juga yang memang Cuma cinta monyet je sebab pengaruh keadaan semasa atau lebih terang lagi ikut trend bercouple di kalangan pelajar….

Ada orang kata perasaan ada 4 tahap iaitu
MINAT, SUKA, SAYANG, CINTA….
Hakikatnya  ramai orang tidak kenal erti cinta tapi dengan mudah melafazkan istilah cinta pada pasangannya…jadi dapatkah anda kenalpasti di tahap manakah anda semua saat ini pada seseorang itu…haruslah difikirkan dengan semasak-masaknya supaya tidak berlaku kesalah fahaman kelak….





    Beberapa Jenis lelaki yang dapat dikenalpasti di alaf ini :
  1. Bermulut manis apabila berkata…
  2. Segala apa yang diutarakan boleh mencairkan hati gadis-gadis cantik yang lemah..apa je yang dia kata sedap je didengar…jadi berhati-hati lah kawan-kawan apabila bertemu dengan ciri-ciri lelaki seperti ini….
  3. Sangat setia pada yang satu…
  4. Indahnya bila kita jumpa orang yang macam ni..tak payah nak risau dia akan mainkan kita..tapi susah jugak sebab bila dapat tahu sebaenarnya kita tak sesuai dengan dia susah lak nak clash…ish..ish…boleh sakit gak tu…
  5. Kaki gilis duit perempuan..
  6. Lelaki macam ni mesti and wajib bagi wanita-wanita sekalian untuk menjauhinya...kalau tak alamatnya jahanam la hidup korang semua... mereka ni kerjanya nak bergaya je..kalau nak bergaya takpe ni bergaya guna duit perempuan, tak leh terima ni.
  7. Lelaki pengongkong..
  8. Sempitlah dunia wanita jika mempunyai lelaki seorang yg pengongkong. Apa je yg kita lakukan adalah tidak bebas. Hidup di control bagaikan robot. Segala tindak tanduk adalah terkawal. Susahnya dapat lelaki jenis ni adalah jiwa tidak tenteram dan tidak sosial. Seolah-olah kita ini anak patung yang digerakkan oleh tuannya…
  9. Psycho person..
  10. Eee…menakutkan je..trauma taw..lelaki jenis ni sanggup buat apa saja asalkan apa yang dia mahu tercapai...dia boleh je nak mengugut kita contohnya cakap dia akan bunuh diri jika kita tidak menuruti perintahnya…terkadang juga mereka ini boleh melakukan sesuatu yang di luar jangkaan kita…oleh sebab itu sekarang ada banyak kes-kes pembunuhan atau rogol kerana dendam…jadi kenalilah pasangan anda denagan detail sekali….
  11. Childish boy…!!
  12. Perh…mana boleh seh si dia lagi manja dari kita…perangai yang sama sekali tidak matang…lebih kepada bermain dari serious..time kita serious dia main-main…kadang-kadang tu geram jugak and kadang-kadang juga bosan layan kerenah macam tu..tapi kita kena la faham diri dia amd try ajar dia to be matured...
  13. Oppss...Anak mama….
  14. Sikit-sikit mama…orang pertama dalam hidup dia sebelum kita adalah mama…nak keluar dating kena tanya mama dulu…bila tanya buat apa..tengah shopping dengan mama…kita pulak akan disuruh jaga and ambil hati mama…dia akan lebih pentingkan mama dia dari kita…ish..ish..makan hati sikit la couple dengan orang macam ni kan…
  15. Wah…penyanyang n understanding…
  16. Sape x suke she dapat pakwe camni…memahami diri kita..menerima kita seadanya…boleh di bawa berbincang taw..life smooth je kan..kalo gaduh pun bole cepat baik…mesti bahagia…tapi jangan pulak kita buli diorang ni…kena tinggal baru taw..hargailah permata di depan mata..wah…pandai-pandai la pilih yang mane kaca yang mana intan…..
  17. JIMAT…..!!!!
  18. Save duit….camne kalo jenis lelaki camni?mungkin ade yang ke arah positif n mungkin ke arah negatif….mungkin ade yang simpan duit tanpa pengetahuan pasangan untuk kebaikan masa depan tapi jangan la pulak untuk kepentingan diri sendiri tanpa memikirkan untuk berkongsi dengan pasangan….contoh…simpan duit semata-mata nak beli kereta sport sedangkan anak bini tak cukup makan pakai…ish..ish…mintak dijauhkan la kan….
  19. pAnAs baRan lah seh……
  20. Alamak…panas baran ke dia? Tak syoknya…nak wat pape pon jadi tak berani je sebab takut si dia melenting…kalo si dia da melenting parah weh…tapi kalo pandai handle dia no problem la…try to advice him to not to be too hot tempered…ne taw sikit-sikit akan berkurang jugak panas baran dia tu…tapi kalo memang tak tahan dengan orang yang macam ni baik undur diri cepar-cepat before dia tangkap cintan habis kat korang…you all  pikir la sendiri mane yang terbaik wat korang….
    huhu...karya yg ni da lme da tulis tp sje msuk kn kat blog aku ni utk tatapan semua pembaca blog yang setia....hahahahahaha......its juz an opinion
    ok la....jangan rindu dulu.................. 

2 comments:

'AQILAH said...

huh...thanks kongsi...macam betul je semua ni..hope jumpa Mr R :)

Ana Musa said...

sape Mr R??????

Post a Comment

Mereka kata: