Tuesday, November 9, 2010

Sedangkan lidah lagi tergigit.

Tergigit lidah? sakitnye! sakit lagi kalau tergigit dinding pipi belah dalam tu atau pon bahagian dekat dekat ngan bibir tu lah. Boleh rasa ade sel terkoyak kat situ. adoiii jadi ULSER lah jawabnye tu!!!! 

Gigit lidah ada dua kategori iaitu:-
1)sengaja = tak luka punye sebab ngada ngada buat.
2) tak sengaja = luka lah kalau tergigit kuat.  :(

Ada orang cakap kalau tergigit lidah ada orang tengah cakap pasal kita. Wah kalau macam tu orang popular selalu tergigit lidah ke? ciannya. hukhuk. *sengal jek aku ni. Tapi tu mungkin hanya kata orang. hakikatnye kita tetap tak tahu siapa yang cakap pasal kita tu. hahaha. *lawak ke??ermm.. 

actually ngah mengidap ULSER mulut gak lah ni. tu pasal timbulnya kemerepekan ini. *bahasa melayu broken jugak ke??aha.
Jangan sampai tergigit kat tempat yang tak sembuh lagi tu buat kali kedua. tambah sakit wooo!!!

Kan susah nak makan kalau ade ulser. tapi mak saya kata kalau nak ulser atau juga lebih dikenali sebagai 'mata ikan' tu cepat baik, makan lah pedas pedas atau masam masam dan tonyoh tonyoh kat kawasan ulser tu. InsyaAllah berkesan. 

So, lepas ni makan slow slow. *Bila nak habis makan macam tu? ah. ikut keselesaan jaya kau orang lah ye. gahaha.

sampai disini pertemuan ini kerana diri ini ingin mengundur diri untuk pergi setardi. bai!!

ha!! jangan gigit!!

JanganRinduDulu

2 comments:

aKu.Bukan.kaMu said...

letak garam pun buleh..huhu...tp pedih la...ubat yg berkesan adalah bonjela..x pedih n cepat sembuh..huhu..insyaAllah..

armouris said...

info tentang ulser mulut di SIHAT SELALU - Ulser Mulut Boleh Menyebabkan Barah

Post a Comment

Mereka kata: